Column

Het #zeikalert gaat ditmaal keihard af bij Center Parcs

14-11-2017 08:59

Als het huidige tijdperk door iets wordt gekenmerkt dan is het wel ‘het gezeik’ dat hand over hand toeneemt. Toegang tot social media lijkt vooral gefundenes fressen voor de beroepsklager. Iedere nietszeggende boerenlul acteert als de prinses op de erwt.
‘Hoor mij, zie mij, ik klaag dus ik besta!’

Deze keer was het raak bij vakantiepark Het Heijderbos. Dit park is onderdeel van Center Parcs. In alle onschuld had het park bedacht dat het geinig zou zijn om iedere familie die incheckt een welkomstcadeautje te geven. Uiteraard in samenwerking met enkele sponsoren want Center Parcs is wel goed, maar vooral niet gek. Het welkomstpakket zit in een fleurig koffertje zodat de vakantie vrolijk kan beginnen.

Maar de geste kan nog zo goedbedoeld zijn, de beroepsklager vindt altijd wel iets om te zeiken. Deze keer was het de Brit Dan Cohen uit Londen. Deze Brit ging helemaal uit zijn plaat toen hij zag dat hij en zijn familie drie flesjes alcoholvrije producten van Heineken cadeau had gekregen. Een reactie die nog enig begrip zou kunnen opwekken als hij zou klagen over de inferieure kwaliteit in vergelijking tot de Britse lager. Daar ging de klacht echter niet over. De Brit was vooral verbolgen over het feit dat er flesjes Heineken in het ‘kinderpakket’ zaten. Dat het hier niet om een kinder- maar om een welkomstpakket gaat is een vileine en bewuste leugen om eigen zeikwil.

De Brit had terug naar de check-in balie kunnen lopen om zijn ongerief te uiten. Maar daar haalt een beroepszeikerd natuurlijk geen voldoening uit. De hele wereld moet weten dat je in je wiek geschoten bent. Dat er groot onrecht is aangedaan.
Dus besloot hij om zijn ongenoegen te tweeten en om een klacht in te dienen bij de Reclame Code Commissie. En deze commissie heeft de klacht doodleuk in behandeling genomen.

We kunnen alleen maar bidden dat de klacht ongegrond wordt verklaard. Hoewel het eigenlijk geen zak meer uitmaakt. Center Parcs heeft namelijk al besloten om geen alcoholvrije producten meer aan te bieden via het welkomstkoffertje.

En zo worden we langzamerhand geterroriseerd door betweters, fatsoenrakkers en beroepsklagers.